نظرآهاری:

کاربردی کردن آموزه‌های مولانا برای نسل امروز ضروری است

کاربردی کردن آموزه‌های مولانا برای نسل امروز ضروری است

به گفته شاعر مجموعه«چای با طعم خدا» لازم است آموزه‌های مولانا برای نسل نوجوان و جوان امروز، جنبه کاربردی پیدا کند. نسل جوان، مولانا را آن‌گونه که باید و شاید نمی‌شناسد و این برعهده ماست که به‌گونه‌ای از این شاعر پارسی‌گوی بگوییم که چهره خود را در شعرها و قصه‌های مولانا ببیند.

عرفان نظرآهاری در گفتگو با خبرنگار مهر و با اشاره به این‌که آدم‌های امروزی از معنا فاصله گرفته‌اند گفت: بی‌معنایی، بزرگ‌ترین معضل دنیای امروز است؛ دنیایی که به شدت از مفهوم تهی شده و بزرگی چون مولانا به دردها و رنج‌های ما معنی می‌دهد و با یک تعریف عاشقانه از جهان به ما کمک می‌کند تا بردباری خود را افزایش دهیم و با آدم‌ها تعامل بیشتر و بهتری داشته باشیم.

نویسنده کتاب«لیلی نام تمام دختران زمین است» از برگزاری کلاس‌هایی با عنوان مثنوی درمانی خبر داد و افزود: افراد مختلفی با گروه‌های سنی و تحصیلات متفاوت در این کلاس‌ها شرکت کرده‌اند از نوجوان‌ها تا افراد مسن. از بچه‌های دبیرستانی تا کسانی که فوق لیسانس و دکترا دارند؛ چرا که مولانا و آموزه‌های آن به گروه و سن خاصی تعلق ندارد هرکس می‌تواند به اندازه درک و دریافت خود از مولانا بهره ببرد.

به گفته نظرآهاری لازم است آموزه‌های مولانا برای نسل نوجوان و جوان امروز، جنبه کاربردی پیدا کند. نسل جوان، مولانا را آن‌گونه که باید و شاید نمی‌شناسد و این برعهده ماست که به‌گونه‌ای با نوجوان و جوان امروز از این شاعر پارسی‌گوی بگوییم که چهره خود را در شعرها و قصه‌های مولانا ببیند.

نویسنده «در سینه‌ات نهنگی می‌تپد» از شروع کارگاهی با عنوان«نوشتن و خیلی چیزهای دیگر» خبر داد و افزود: اگر بعضی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند نمی‌توانند بنویسند به این خاطر است که بسیاری «چیزهای دیگر» را تمرین نمی‌کنند. ما برای نوشتن به شنیدن و نگاه کردن نیاز داریم. ما حس کردن کلام را درک نکرده‌ایم. ما باید تمرین کنیم تا ربط میان چیزهای به ظاهر بی‌‎ربط را دریابیم. برای مثال میان تربیت بدنی و نوشتن ارتباط جالبی وجود دارد.

کد خبر 2319419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha